تو را به جان شعر من

مباحث شعر‌‌‌، ادبیات و زبان پارسی

تو را به جان شعر من

مباحث شعر‌‌‌، ادبیات و زبان پارسی

تو را به جان شعر من

با سلام
این وب بیشترین تلاش خود را در جهت زنده نگاه داشتن ادبیات فارسی، به یاری خدا خواهد داشت...
از همکاری شعرای کلاسیک، نو به انضمام سپید و اهل ادب و هنر ایرانی استدعای همکاری دارم.
همچنین نظرات و پیشنهادات علاقه مندان به ادبیات فارسی به علاوه ی دوستان محقق و پژوهشگر می تواند راهگشای ما باشد که کمال امتنان از همگی شما خوبان را دارم.
با کمال احترام
محمدکریم نقده دوزان "مریزادخراباتی"

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

 

 

در مسلخ عشق جز نکو را نکشند

 

 

شهید سید خلیل عالی نژاد

 

 

من از آنکه گردم به مستی هلاک

سید خلیل عالی نژاد

قابل:
دریافت

 

سید خلیل عالی نژاد

 

سید خلیل عالی نژاد در وصیت خود می نویسد:
از قاتلم رضایت بدهید! 
این همان سراج منیر است که از مولایش امیر مؤمنان علی علیه السلام که می فرمایند:
اگر زنده ماندم من می دانم و قاتلم و او یک ضربت به من زده است و بیش از یک ضربت شامل حالش نیست! 
یا علی به قول اندیشمند مسیحی:جرج جرداق ای علی تو خود بگو کیستی؟ 

 

رباعی از خاقانی شیروانی

گلچین غزلیات خاقانی:
 
 
 

سالروز شهادت سید خلیل عالی نژاد

 

این شهدا چون خلیل، در ره و راه علی

 

نور هدایت بوند، مثل سراج جلی

 

"خراباتی" 

دوستان عزیز امروز ۲۷ ابان ماه در شهر صحنه و بر مزار استاد سید خلیل عالی نژاد 

دوستدارانش بار دیگر در سوگ پیر خود خواهند نشست .گرچه سالروز شهادت استاد در ۲۸ 

آبان ماه بود اما امسال این مراسم به دلایلی در روز جمعه ۲۷ آبان ماه بر گزار 

میشود . افسوس که امسال افتخار شرکت در این مراسم را به دست نیاوردم و نتوانستم بر 

مزار آن استاد بی بدیل طواف کنم . در روز های آینده از او بیشتر خواهم گفت و سعی 

میکنم از چگونگی مراسم امسال نیز برای شما مطالبی بنویسم انشاءالله...

علی بود سید خلیل عالی نژاد که حکم به تکفیرش دادند برای این مصراع از شعر مولانا:
تا هست علی باشد و تا بود علی بود... 
حقیر در پست:
ثنای علی نوبت رقص
چند خطی درباره رد این ادعای کذب نگاشته ام که می توانید مطالعه و با تفکر پی به حقیقت امر ببرید...
 
 
 


قابل:

دریافت

 
 

من از آنکه گردم به مستی هلاک

قابل دریافت کیفیت عالی

خوشا آنان که با غزت ز گیتی

 

 بساط خویش بر چیدند و رفتند

 

نگر دیدند هرگز گرد باطل 

 

 حقیقت را پسندیدند و رفتند

 

خوشا آنان که بار دوستی را 

 

 کشیدند و نرنجیدند و رفتند

 

خوشا آنان که با اخلاص و ایمان 

 

 حریم دوست بوسیدند و رفتند

 

خوشا آنان که در مقیاس وجدان

 

 حساب خویش سنجیدند و رفتند

 

ز کالاهای این آشفته بازار 

 

 محبت را پسندیدند و رفتند

 

خوشا آنان که در این صفحه ی خاک

 

 چو خورشیدی درخشیدند و رفتند

 
 
 
 

دریافت
مدت زمان: 10 دقیقه 57 ثانیه
 
 
 

جز نور علی نیست اگر درک بود 

 

 با غیر علی کی أم سر وحی بود

 

گویند دم مرگ علی را بینیم

 

 ای کاش که هر دمم دم مرگ بود... 

 

 

 

تاوان عشق سخت است، در کارزار ایمان

 

زیرا که سر برأفکند، باید به راه جانان

"خراباتی" 

 

دست تولا قابل دریافت

کیفیت عالی

مدت زمان: 10 دقیقه 57 ثانیه 6

در نهایت محضر دوستان و عاشقان مولا علی

 

علیه السلام و همه ی بازدید کننده گان که

 

سرور منید عرض می نمایم:

 

هیچ اخبار موثقی درباره نتیجه و کشف حقیقت

 

شهادت سید خلیل عالی نژاد موجود نیست و

 

این راز همچنان سر به مهر است. 

 

مطالبی هم که درج شده است نقل قول هایی از

 

این سو و آنسو می باشد که نهایتأ همگان

 

واقفیم که سید خلیل عالی نژاد در منزلش شبانه

 

سوئد شبانه توسط دشمنان دوست نما

 

با ضربات محکم به سر و خنجر بر پیکرش که

 

چاک چاک شد، او را در فجیع ترین حال درون

 

خانه اش به آتش کشیدند و حتی به جسدش هم

 

رحم نکردند و پیکر بی جانش را سوزاند. 

 

 

لعنت الله علی اعدائهم اجمعین من الأن إلا قیام

 

 

یوم الدین

 

 

این است نتیجه ی محبت به مولا علی که

 

تکفیریان کثیف در پی نقشه های شومی بوده و

 

هستند. 

 

​​​​​​روحش شاد و یادش گرامی باد...

 

​​​​​​با آرزوی بهترین ها برایتان

 

محمد کریم نقده دوزان *خراباتی*

یا حق

 

 


 


دریافت
مدت زمان: 9 دقیقه 31 ثانیه